Hieronder vind je de oplossingen voor de meest voorkomende vragen. Mocht je vraag er niet bij staan neem dan contact op via info@pinmobile.nl. We nemen dan snel contact met je op.

Let op! Acapture en Payplaza leveren geen support voor PinMobile en zullen je direct doorverwijzen.

Om PinMobile in gebruik te nemen volg je de onderstaande stappen. De volgorde van installatie van de apps is belangrijk dus deze graag aanhouden:

INSTALLEREN:

  1. Laadt de pinreader helemaal op en zet de pinreader aan met de knop rechtsboven aan het toetsenbord
  2. Ga naar je bluetooth menu van je smartphone/tablet, Schakel bluetooth in en selecteer de PinMobile pinreader (PP…..) en bevestig de koppeling (bevestiging alleen voor Android).
  3. Ga op je smartphone/tablet naar de Play/App store en download de PinMobile app. Zoeken op ‘ pinmobile’.
  4. Open de PinMobile app.
  5. Om te activeren selecteer je ‘transactie’ en geef je het af te rekenen bedrag in (bijvoorbeeld 1 cent) en druk op ‘ga door/akkoord’.
  6. Je wordt nu naar de App/Play store gebracht om de Pair2Pay app te installeren. Deze app zorgt voor een stabiele bluetooth verbinding.
  7. Installeer en open de Pair2Pay app
  8. Je krijgt en pop up scherm met ‘settings snot properly configured’ (alleen Android)
  9. Druk op OK en vink de gekoppelde pinreader aan (=2de optie) (alleen voor Android)
  10. Als de koppeling goed is gegaan wordt de afbeelding van de gekoppelde betaalterminal met een groene cirkel getoond.

o De cirkel is rood als er iets mis is. Dat kan bijvoorbeeld zijn:

de betaalterminal is uit, de bluetooth koppeling is weggevallen; de smartphone staat uit of heeft zelf geen datacommunicatie mogelijk

Mocht je PinMobile opnieuw willen gebruiken, dan kun je direct Pair2pay opstarten om de koppeling tot stand te brengen (stap 7).

BETALEN

  1. Open de PinMobile app en kies transactie.
  2. Geef een bedrag in en druk op Betalen.
  3. Laat je klant zijn/haar pinpas/creditcard onder in de pinreader steken en de pincode invoeren en akkoord geven met de groene knop.
  4. De transactie wordt akkoord gegeven en vervolgens kan je het pinbonnetje per email toesturen.

Online inzage in je transacties:

Click op de onderstaande button en meld je aan.  Je inloggegevens staan in je PinMobile app onder instellingen:

Online inzage in je transacties

 

 

Wanneer ontvang ik mijn omzet:

Je omzet met pinnen ontvang je binnen 1-2 werkdagen. Je omzet met creditcard wordt wekelijks uitbetaald.

Wanneer en welke kosten worden er geïncasseerd?

Maandelijks incasseert Acapture je kosten voor het abonnement en de transactiekosten. Hiervan krijg je apart een factuur per mail. De kosten zijn allemaal met btw.

Meerdere gebruikers:

  • Je kan verschillende personen en smartphones gebruiken met PinMobile. Dat kan altijd maar 1 tegelijk. Om een extra gebruiker toe te voegen doorloop je de activatiestappen zoals hierboven beschreven.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt/vergeten. Wat moet ik doen?

  • Je inloggegevens staan in je Pinmobile App onder instellingen.

Hoe laad ik mijn betaalterminal op?

  • Je kunt de betaalterminal opladen met behulp van de bijgeleverde USB-oplaadkabel. Verbind de USB-oplaadkabel met je laptop of een andere USB-voedingsbron.

Welke betaalpassen worden geaccepteerd?

  • Met de mobiele betaalterminal van PinMobile kun je overal betalingen accepteren van pinpassen (Maestro en V-Pay) en creditcards (Visa, Mastercard).

Bij vragen neem gerust contact op via info@pinmobile.nl