Veel gestelde vragen en oplossingen voor problemen:

Wanneer krijg ik mijn omzet uitbetaald?
Worldline betaalt je omzet elke werkdag uit met een vertraging van 3-4 werkdagen.

Online inzage in je transacties:

Voor online inzage tot je transactie gegevens ga je naar het extranet van Worldline via onderstaande link (via Firefox voor Windows 10 en internetexplorer en Firefox voor Windows 7):

https://merchant.extranet.be.worldline.com/customers

Stap 1: kies registeren (links) en vul alle velden met een * in. Bij identificatie kies je UID en in het veld erachter vul je het UID nummer in en dat nummer staat in je app onder voorkeuren. Het wachtwoord moet minimaal 10 tekens bevatten met minimaal een hoofdletter, kleine letter en een teken;

Stap 2: stuur de aanvraag in en je ontvangt een mailtje ter bevestiging van je aanvraag;

stap 3: wij keuren je account goed en je ontvangt weer een mailtje met de bevestiging.

Voor online inzage ga je weer naar deze url: https://merchant.extranet.be.worldline.com/customers en accepteer je de installatie van het certificaat (als deze gevraagd wordt) dat nodig is om veiling toegang te krijgen.

Na installatie kan je zelf de je transacties inzien onder transacties en selecteren op data.

Inzage in je transacties met de App:

Je houd overzicht van je transacties door die dagelijks jezelf toe te sturen per e-mail. Dit stel je in bij de App onder ‘transacties’ en selecteer dan ‘dagelijkse transactie’ en geef je e-mail adres in. Nu ontvang je elke dag een bestand met je transactie van de dag ervoor (indien aanwezig).

Installeren Xengo 2 Nieuwe versie en contactloos:

Xengo 2

Volg de onderstaande stappen om de betaal App en de pinpaslezer Xengo te activeren:

–          Laad de XENGO op met de USB-lader tot de LED groen wordt

–          Schakel de XENGO aan via de aan/uit knop

–          Laat de Xengo helemaal opstarten,

–          Toets de knop in met de gele pijl < en selecteer optie 1 ‘gegevensdrager of databearer’

–          Voer de SUPERVISOR code ‘8497’ in en druk op groene knop ‘0’.

–          Ga op je smartphone of tablet naar ‘Instellingen’ en ‘Bluetooth’, druk op ‘Apparaten zoeken’ en selecteer ‘XENGO’

–          Op je smartphone of tablet verschijnt een bericht met een code. Voer op de XENGO de code in en druk op ‘OK’. Zodra de koppeling succesvol is, vermeldt de display ‘Klaar’

–          Ga naar de Appstore (iOS) of Google Play Store (Android) en download de

‘XENGO Mobile Pay’ app op je smartphone of tablet.

–          Configureer de ‘XENGO Mobile Pay’ app door de gevraagde velden onder voorkeuren in te vullen. Hier vul je ook de TID en UID code in. Het serienummer staat op de achterkant en zijn de laatste 8 cijfers van de reeks die eindigt op C. De C geef je niet in.

–          De app en pinreader vragen om een software update en dat moet je toestaan. Dit kan even duren.

Je bent nu klaar om je klanten eenvoudig en overal (contactloos-) te laten betalen met pinpas en creditcard.

Pinreader gaat niet meer aan (Xengo 1 oudere versie):

Xengo 1

Waarschijnlijk heb je de pinreader leeg laten lopen en dan kan het gebeuren dat deze niet meer opstart en moet je hem resetten. Resettten doe je door een pinnetje (bijvoorbeeld een paperclip) in het gaatje aan de achterkant te drukken (naast sticker) en 5 sec ingedrukt te houden. Daarna kan je de pinreader weer opstarten met de aan/uit knop rechts boven aan. Het is verstandig zelf de pinreader uit te zetten als je hem een tijdje niet gebruikt.

Ik wil wisselen van smartphone/tablet en lukt me niet te koppelen (Xengo 1 en 2)
Verbreek de bestaande koppeling met de pinreader door deze uit het bleutooth menu te verwijderen van je smartphone/tablet. Druk vervolgens de gele knop (Xengo 1) of de gele ‘pijl’knop (Xengo 2) in op de pinreader tot er een menu verschijnt met ‘gegevensdrager of databearer’. Kies deze optie en geef de supervisory code ‘8497’ in. De pinreader zal nu actief op zoek gaan naar een beschikbaar device en vragen om een toegangscode. De toegangscode verschijnt vanzelf op je nieuwe tablet of smartphone. Dit kan even duren. Geef de code in op de pinreader en de koppeling wordt opgezet. De pinreader zal bij de Xengo 2 om een update vragen en dat moet je toestaan.

De transactie wil niet lukken en de App doet 10 pogingen en daarna wordt deze afgebroken (Xengo 1 en 2)
De tellers in de App moeten worden gereset en dat doe je door in de App naar voorkeuren te gaan en de optie ‘tellers resetten’ selecteren (helemaal onderaan). Nu kan je weer een transactie doen.

Niet gelukt?
Andere mogelijkheid is dat App niet goed geïnstalleerd is en je moet deze verwijderen van je Smartphone/tablet. Vergeet niet eerst je codes (TID en UID) op te schrijven. Download opnieuw de ‘Xengo Payment App’ uit de Play store of Appstore en koppel deze volgens de bovenstaande activatie stappen.

Pinreader start niet op en geeft de melding Thyron Safeshield (Xengo 1)
Neem contact op via info@pinmobile.nl Waarschijnlijk moeten we de pinreader vervangen.

Bestellen Xengo 2 Pinreader geschikt voor contactloos betalen!

Na een eenvoudige update van de Xengo app kan je vanaf nu ook je klanten contactloos laten betalen met de Xengo 2 pinreader. Dat is een stuk sneller en bij bedragen onder de € 25 hoeft je klant geen pincode in te geven op de pinreader.

Heb je nog de Xengo 1 dan kan je nu met € 70 korting de Xengo 2 pinreader bestellen voor slechts € 29.

Bestel de Xengo 2 pinreader

Ik wil mijn gegevens aanpassen zoals adres en/of iban:
Stuur een mail naar info@pinmobile.nl en we sturen je het juiste formulier toe en regelen het na retour ontvangst verder met Worldline.

KvK en kopie van je id zijn niet nodig tenzij deze veranderd zijn.

Meer FAQ. (Je gaat naar een externe site) De FAQ zijn ook beschikbaar in de App (rechtsonderaan).

Je kan ons het beste bereiken per mail info@pinmobile.nl of via onderstaande contact formulier. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op. Dat is in ieder geval dezelfde werkdag.

Contact

mobiel pinnen