Mobiel pinnen met PinMobile met en zonder pinapparaat

Optie 1: Pinnen met Pinapparaat Xengo

Hoe werkt het?

Mobiel pinnen met het mobiele pinautomaat van PinMobile werkt heel eenvoudig. Met de gratis PinMobile App verander je je tablet of smartphone in een kassa (Android en IOS) en kan je mobiel pinnen.

Je opent de App en geeft het bedrag in wat je wilt laten betalen. De App stuurt deze informatie naar de mobiele pinautomaat. In het beeld op van de mobiele pinautomaat verschijnt het te betalen bedrag. Je klant steekt vervolgens zijn of haar pinpas of creditcard in de mobiele pinautomaat en geeft de pincode in om de transactie te bevestigen en de betaling is gedaan. Bij contactloze betalingen onder de € 50 hou je de bankpas tegen de achterkant van de pinreader en je klant heeft betaald na het piepje.

Je kan je klant vervolgens het pinbon toesturen per mail en sms.

Vraag nu PinMobile met Xengo pinreader aan

Optie 2: pinnen zonder pinapparaat (Live):

Hoe werkt het?

Je doet een aanvraag via het online bestelformulier en na ontvangst gaan we je aanvraag verwerken. Bij goedkeuring ontvang je een welkomstmail met daarin het username en password voor het activeren van de Phos app. Na inlog kan je direct betalingen accepteren op je telefoon. In de Phos app kies je voor verkopen en dan geef je het af te rekenen bedrag in en klik je op verkopen. Het bedrag verschijnt op je scherm en dan houd je klant een contactloze betaalkaart, telefoon of wearable tegen de achterkant van je telefoon.

Na contact wordt de transactie verwerkt en krijg je een bevestiging op het scherm.

Bij bedragen boven de € 50 is een pincode nodig en dan krijg je vanzelf en pinscherm op je telefoon waar je klant de pincode kan ingeven. Na goedkeuring van de pincode wordt de transactie verwerkt en krijg je een bevestiging op het scherm.

Pinnen zonder pinapparaat beginschermpinnen zonder pinapparaat betalingpinnen zonder pinapparaat bevestiging 1pinnen zonder pinapparaat bevestiging 2

 

Vraag hier ‘Pinnen zonder pinapparaat’ aan

Overzicht van je transacties:

In beide app kan je de meest recente transacties terugzien. Voor een uitgebreider overzicht in je transacties, uitbetalingen en de kosten krijg je een online account. Je kan daarin verschillende periodes selecteren en je overzichten downloaden in pdf en Excel. Hiermee kan je eenvoudig je administratie bijwerken.

Meer over je eigen online account

Smartphone vereisten:

Optie 1 Pinnen met Xengo pinreader:

Apple iphone en iPad: IOS 9.0 en hoger

Android: versie 4.4 en hoger

Optie 2: Pinnen zonder pinapparaat

Alleen Android toestellen met versie 8.1 en hoger. Je telefoon of tablet moet NFC hebben.

In beide gevallen moet je toegang hebben tot de Apple App store of Google Play store om de Xengo App of de Phos app te downloaden.

Tijdens het gebruik moet je een stabiele verbinding hebben met een 3G, 4G, 5G of WIFI netwerk zodat de transacties verstuurd kunnen worden.

Twee overeenkomsten: PinMobile en Worldline of Paynt

Om mobiel te pinnen met PinMobile ga je 2 overeenkomsten aan. Eentje met PinMobile voor het gebruik van de PinMobile betaaloplossing en een overeenkomst met Worldline of Paynt voor het verwerken van de transacties (dit heet acquiring).

Uitbetalingen van je omzet:

Je omzet wordt dagelijks op werkdagen uitbetaald op je opgegeven rekening door Worldline of Paynt met een vertraging van 2-3 werkdagen zodat je snel over je geld kan beschikken.

Je betaalt een eenmalige bedrag voor de mobiele pinapparaat Xengo aan PinMobile bij je bestelling en aanvraag met iDEAL (pinnen met pinreader). PinMobile voert maandelijks een automatische incasso uit voor je abonnementskosten.

Worldline of Paynt houdt de transactiekosten in op je omzet en online kan je de transacties en ingehouden kosten terug zien en eventueel downloaden.

Mobiel pinnen met PinMobile

XENGO terras compressed