Hieronder vind je de oplossingen voor de meest voorkomende storingen met PinMobile en de Xengo pinreader:

Ik wil wisselen van smartphone/tablet en lukt me niet te koppelen (Xengo 1 en 2):

  • Verbreek de bestaande koppeling met de pinreader door deze uit het bleutooth menu te verwijderen van je smartphone/tablet.
  • Druk vervolgens de gele ‘pijl’knop (Xengo 2) of de gele knop (Xengo 1) in op de pinreader tot er een menu verschijnt met ‘gegevensdrager of databearer’.
  • Kies deze optie en geef de supervisory code ‘8497’ in.
  • De pinreader zal nu actief op zoek gaan naar een beschikbaar device en vragen om een toegangscode. De toegangscode verschijnt vanzelf op je nieuwe tablet of smartphone. Dit kan even duren.
  • Geef de code in op de pinreader en de koppeling wordt opgezet. De pinreader zal bij de Xengo 2 om een update vragen en dat moet je toestaan.

De transactie wil niet lukken en de App doet 10 pogingen en daarna wordt deze afgebroken (Xengo 1 en 2)
De tellers in de App moeten worden gereset en dat doe je door in de App naar voorkeuren te gaan en de optie ‘tellers resetten’ selecteren (helemaal onderaan). Nu kan je weer een transactie doen.

Niet gelukt me je PinMobile storingen?
Andere mogelijkheid is dat App niet goed geïnstalleerd is en je moet deze verwijderen van je Smartphone/tablet. Vergeet niet eerst je codes (TID en UID) op te schrijven. Download opnieuw de ‘Xengo Payment App’ uit de Play store of Appstore en koppel deze volgens de bovenstaande activatie stappen.

VPay1 en VPay 2 melding bij het opstarten van een transactie:

In sommige gevallen zal de pinreader een VPay 1 – VPay 2 melding geven en in dat geval moet je altijd kiezen voor VPay 1 en verder normaal de transactie afhandelen. Dit kan voor komen bij VPay kaarten van ING en SNS Bank wanneer je de kaart in de pinreader steekt.

Pinreader start niet op en geeft de melding Thyron Safeshield (Xengo 1) of HW Attack (Xengo 2)
Neem contact op via info@pinmobile.nl Waarschijnlijk moeten we de pinreader vervangen omdat de pinreader in een veiligheidsmodus is geschoten. Dit kan voorkomen als de pinreader open is gemaakt of na een harde val.

Pinreader gaat niet meer aan (Xengo 1 oudere versie):

De Xengo 1 mag aan het eind van het jaar niet meer gebruikt worden en is niet geschikt voor contactloos betalen. Je kan het beste een nieuwe Xengo 2 pinreader aanschaffen via het bestelformulier

PinMobile storingen

Waarschijnlijk heb je de pinreader leeg laten lopen en dan kan het gebeuren dat deze niet meer opstart en moet je hem resetten. Resettten doe je door een pinnetje (bijvoorbeeld een paperclip) in het gaatje aan de achterkant te drukken (naast sticker) en 5 sec ingedrukt te houden. Daarna kan je de pinreader weer opstarten met de aan/uit knop rechts boven aan. Het is verstandig zelf de pinreader uit te zetten als je hem een tijdje niet gebruikt.